onsdag 1 augusti 2012

Lavendel

Hejsan kära läsare! Tänkte jag skulle berätta varför min blogg heter just Ljuvliga lavendel. Bättre sent än aldrig, har tänkt skriva ett inlägg länge men inte blivit av:) Lavendel är en utav mina favoritblommor och dofter. De är fina både i blomman och stjälken, det bästa är framförallt att de blir så fina när man torkar dem. Även att de luktar så himla gott! 

Det är gott att använda lavendel i en del bakverk, jag gjorde drömmar med lavendel i och det blev riktigt gott:)Är även en lättskött perenn som nöjer sig med beskärning sen tar den sig lika fint från år till år. Så i min trädgård har jag såklart lavendel, både lila, vit och fjärilslavendel. Så därför valde jag att min blogg fick just Ljuvliga lavendel:)Blev ett långt inlägg idag ,ha nu en fortsatt underbar vecka!

Bildkälla

Bildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...