måndag 12 mars 2012

Underbara vår!

Idag har det varit ett underbart väder ute, strålande solsken och 14 grader det är absolut inte fel. Härligt då riktigt känner man sig sugen på att börja plantera massor fina lökväxter ute men även inne är inte heller fel. Så idag satte jag upp mitt nyinköpta växthus och där fick en primula och en pärlhyacint sin plats. Det är så fint med små växthus och jag tänkte om ett tag att börja plantera lite fröer till sommaren som kan stå där inne och växa till sig. Man blir glad när man ser alla ljuvliga krokusar, snödroppar och påskliljor växa i landet. Inte så långt kvar till mina lökväxter börjar växa i mitt egna land, vad jag har längtat. Ska bli spännande och se de olika sorterna på tulpanerna och pärlhyacinterna. Jag får sån energi och många ideer när det är fint väder ute så nu hoppas vi på att det fortsätter så. :) Imon blir det jobb och tänkte då passa på och ta lite kort i blomsterbutiken Lilla Hjärtat där jag jobbar!

Vackert med trollhassel i.



Fina krokusar i glaskupa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...