lördag 17 mars 2012

Brudarbete!

Hej! Satt precis och tittade på gamla bilder från när jag gick på gymnasiet, jag gick floristlinjen på John Bauer i Växjö. Trivdes utmärkt med den utbildningen, och under de 3 åren fick vi göra väldigt många olika floristarbeten. Man lärde sig otroligt mycket på att planera och skissa upp hur sina arbeten skulle se ut. Kan säga att man har utvecklats mycket från den första buketten man gjorde, och tur är väl det. Kom ihåg den första brudbuketten jag gjorde. Nu när jag tittar på den kan jag inte riktigt fatta hur jag tänkte gällande valet av blommor och färger, ingenting jag hade valt idag precis.:) Tänkte visa er ett annorlunda brudarbete som jag gjorde i trean. Hoppas alla får en fortsatt trevlig helg!
En hjärtformad brudbukett med flätat handtag och släp på den.
Jag valde att arbeta med hyperikum, elegance nejlika, pepperomia blad, rosblad.
Det roliga med blommor är att man kan göra så otroligt mycket olika saker och arbeten med de. Det finns mycket man kan inspireras av och hitta nya egna ideer och lösningar. Så låt fantasin flöda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...