måndag 18 juni 2012

Vitrinskåpet!

Nu ska ni ÄNTLIGEN får ni se bilder på mitt omtalade vitrinskåp, det har ju som sagt tagit mer tid än vad jag trodde från början att få det färdigt. Men vi väntade på en ny ruta till det ena skåpsdörren, eftersom den var sönder. Det har varit en del jobb och fix med det men det är samtidigt väldigt roligt att göra i ordning möbler. Särskilt när det i slutet blev som man tänkt sig då känns det värt allt jobb:) Skåpet har stått länge i ett utehus hos mina föräldrar och för ett år sen började jag fundera på att göra i ordning det. Det som är roligt är att pappa och hans syskon hade det när de var små som dockhus. Blir lite speciellt när man vet historien bakom det, skåpet är inte så högt utan en liten mindre modell. Från början var det creme gult och inuti rosa , ska leta fram bilder på hur det såg ut innan de får ni se en annan dag:) Ikväll har jag gjort mangosemifreddo från Leilas ena bok. Glassen ska vi smaka imorgon när jag får fina vänner på besök:) Lämna gärna en liten kommentar om vad ni tycker om det!<3


Det passar perfekt i hörnan i finrummet, blir lagom stort där.


Vi behövde verkligen plats till att förvara glas, skålar m.m.







Den limegröna skålen är ifrån Kosta Boda och den andra Ib Laursen.

4 kommentarer:

  1. Superfint!! Tack för senast!

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint Lovisa :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar Annie, det blev bra till slut efter lite jobb så:)

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...