tisdag 17 april 2012

Pastellrosa hyacinter, ljuvligt!

Idag kan man verkligen kalla det ett typiskt aprilväder! Det var något jag märkte av i morse  när jag skulle rida, i ena stunden snöade det för fullt och i andra var det klarblå himmel och sol:) Tror till och med Faksen tyckte vädret vände fort och extra pigg av snön var han förstås. Tur att man kan fixa lite här inne när vädret är såhär, blivit lite målning och städning.

Plockade in hyacinter i helgen och nu är de så fint utslagna så passade på att använda hyacint klockorna. Synd bara att de inte håller sig så länge men man får njuta för fullt när de är som vackrast. Man kan verkligen säga att jag älskar pastellfärger och är nog lite svagare för just rosa! Här är lite bilder på blommorna, hoppas ni ska inspireras:)  Ikväll ska jag på föreläsning om hästens utfodring, intressant! 

Enkelt, men vackert.

Här är steel grass i en hög vas. Sen har jag trätt pärlor och hyacint klockor på stråna.

Denna hyacint boll har jag använt mig av en oasis boll. Där jag har fäst hyacint klockorna med pärlnålar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...