torsdag 13 september 2012

Nypon&äpplen

En sak som jag tycker är himla roligt att göra är att duka och fixa blommorna till borden. Finns många olika ideér och mycket att välja gällande porslin, bestick, servetter, färg och blommor. Jag gillar själv att duka lite efter årstid, att använda material utifrån är fint. Nu när vi firade min sambo så fick bordsdekorationerna bestå det mesta dels av nypon och äpplen. Blommor gick i orange och cerise/rosa, just för att jag tycker det är ritkigt snyggt med de färgerna ihop:) 

Idag när jag var hemma hos hästarna så passade jag på att och kolla lite i utehusen, älskar att bara går runt och titta på gamla saker. Finns alltid något nytt som får följa med en hem, denna gången blev det 3 stycken plåtburkar. Visar bilder sen. Imorgon är det fredag och det lutar åt helg, härligt!! Ha det underbart, fina bloggläsare:)

Härliga färger.


Enkel servettring.

En grund på massor av äppel och nypon.

I vaserna kvistrosor,gladioler och björnbär.

Porslin Ikea, glas Ittala och silverbestick loppis,




Man får ta till vara på allt vackert ute som hör hösten till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...