lördag 13 september 2014

Stallrenovering











Hejsan jag hoppas ni har en härlig lördag oavsett om ni jobbar eller är lediga!! Jag jobbar men om någon timme tar även jag lite helg och då har jag tänkt ta en lång skogsrunda på pållen. Sen en promenad med Millie sen ska jag vidare till fina vänner på myskväll. En bra lördag helt i min smak!! Imorgon är jag riktigt sugen på en loppistur då jag inte varit iväg på loppis på hela sommaren så vill jag gärna. Underbar lördag fina ni!!

Idag bjuder jag på bilder hur det såg ut under renovering av stallet. Byggnaden har funnits där från början men var innan ett slakt/kylrum för vilt. Så vi har i princip gjutit , byggt upp nya boxväggar,satt in fönster och målat och fixat. Även fast det inte är något stort stall så tar det mer tid än vad man tänker sig med att snickra och måla. Det är en hel del planering när man bygger efter mått och regler.Från början var det tänkt att det skulle bli 3 boxar men måtten räckte inte till så nu är det 2 stora fina boxar. Imorgon bjuder jag på hur det ser ut nu i stallet så kika in då!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...