måndag 1 september 2014

Spröda plommonflarn

Heej fina ni!!Nu var det ett tag sen emellan inläggen, men just nu har det varit fullt upp med fix i stallet. Hästarna ska nämligen flytta hit i helgen så då är det lite att planera och göra klart det sista. Men snart är det som vanligt igen här på bloggen!!

Skönt med ledig måndag, här har jag städat nu på morgonen. Nu ska jag beger mig hem till hästarna för en ridtur sen en promenad med Alice och Millie. Ja lediga dagar är ju så härligt!! En riktigt fin dag till er allihopa, jag ska njuta av solskenet!!

Idag bjuder jag på ett riktigt enkelt&snabbt recept på plommonflarn. Och gott dessutom...

Spröda plommonflarn
8st

Färdig smördeg
5-6 plommon
4 tsk honung
1 msk flagad mandel
Sätt ugnen på 175 grader, lägg smördegsarket och kavla det något. Dela smördegen i 6 lika stora delar ca.5x8 cm. Kärna ur och dela plommonen i skivor och lägg de på degen. Ringla över honungen och strö över mandeln. Vik in kanterna på degen och grädda kakorna i 15-20 min. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...