fredag 17 oktober 2014

Barndomsminnen







Då var veckans absolut bästa dag här,älskade FREDAG!! Denna helgen har jag längtat extra mycket till. Vi ska nämligen åka upp och hälsa på en efterlängtad vän som pluggar i Eskilstuna. Ska bli så himla härligt med en riktig tjejhelg!! Men först lite jobb och ikväll kommer min systers familj hem och vi ska äta middag tillsammans och ha massa bebismys!Bästa fredagen hoppas jag ni får!!

Fick härliga barndomsminnen från när man var liten och skulle baka, då älskade jag att baka de enkla cornflakeskakorna. Och förra veckan blev jag så sugen på dessa barnsligt goda kakor. Ett snabbt,enkelt och så gott recept...

Cornflakes kakor
200 g margarin
2 dl socker
6 msk kakao
2 dl sirap
ca 7 dl cornflakes
1,5 dl kokosflingor

 Blanda margarin, socker, kakao & sirap och låt koka i 3 min.Rör ner cornflakes& kokos ,häll i mer om det behövs.Skeda upp i muffinsformar och låt stelna. Jag föredrar att förvara de i frysen, de blir som godast då! Hoppas det ska smaka!!


Här på ett vackert kakfat från butiken.





1 kommentar:

  1. Heej!! Vad roligt att ni gillar min blogg jag har lagt till den på min sida. Det låter toppen:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...