fredag 18 juli 2014

Raspberry Blondies


Heej! Millie är lämnad hos mina föräldrar, hönorna är tilltittade och väskorna är packade, ja nu är vi redo att beger oss mot Öland på lite semester. Och vad härligt att vädret är med oss, kan ju inte blir bättre!Ska bli en härlig helg med fint sällskap,god mat&dryck,strandliv och utflykter...Underbar fredag till er fina läsare!!

Idag bjuder jag er på ett recept från Leila Lindholm, med somriga smaker som lime&hallon...

6 st ägg
450 gram rumsvarmt smör
2 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
3 dl ljust muskovadosocker
skal av 4 limes
7.5 dl vetemjöl
1 msk bakpulver
1 tsk salt
4 dl färska hallon


Sätt ugnen på 175 grader. Vispa smör, strösocker, muskovadosocker och vaniljsocker vitt och krämigt. Rör ner det rivna limeskalet och ett ägg i taget. Blanda alla torra ingredienser i en separat bunke. Vänd ner det sedan i smeten. Lägg i ett bakplåtspapper i en långpanna med kant. Fyll med smet. Tryck ner hallonen i smeten. Grädda mitt i ugnen i ca 25 minuter. Låt kakan svalna och skär sedan upp den i lagom stora rutor.




2 kommentarer:

  1. Oh, det låter gott! Vackra svenska sommarbilder i ditt förra inlägg! Får lite "hemlängtan"! Fast Wales är också vackert, men inga sjöar, vilket jag saknar.

    SvaraRadera
  2. Ja det är en kaka med riktigt somriga smaker, testa vettja! Ja kan tänka mig att Wales är riktigt fint:)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...