lördag 19 april 2014

Vit kladdkaka med citron

God eftermiddag denna soliga och sköna påskafton! Nu tar även jag lite påskledigt och det ska blir så härligt att bara ta det lugnt och mysa med nära&kära! Ikväll blir det utgång med ett gäng efterlängtade tjejer och imorgon ska vi på påskmiddag hos min syster!Ha en finfin påskafton alla fina därute!

Här kommer ett baktips som är otroligt gott, varför inte testa nu i påskdagarna och njuta av ute i solen??

Vit kladdkaka med citron
8 bitar

100g smör
2 dl strösocker
2 st ägg
2,5 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker
1 st citron, rivet skal
1-3 msk citron beroende på hur syrligt
100 g vit choklad

Sätt ugnen på 200 grader, smörj en löstagbar form och bröa med kokos. Smält smöret, ´bryt ner chokladen och smält under omrörning. Blanda sedan i sockret,vaniljsockret och ägget ett i taget. Tillsätt citronskal och citronsaft samt mjölet. Rör snabbt ihop till en smet och häll i formen. Grädda mitt i ugnen i 12-15 min, beroende på hur kladdig du vill ha den. Pudra över florsocker och servera gärna med färska bär. Jag mosade hallon och la på med lite hackad mjölkchoklad. Servera med en klick grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...