måndag 10 november 2014

Underbara häst



Hejsan! Hoppas ni har haft en fin helg! Idag har jag varit ledig och spenderat tiden på bästa vis med en fin vän, en löptur och senare en ridtur. Nu ikväll är det mys framför tvn med sambon som gäller!!

Till en jobbigare sak med mycket oro för min älskade häst!
Faksen har haft problem med sitt öga, så veterinären var ute och kollade på honom och han såg inga skador på hornhinnan. Han fick behandling mot ögoninflammation, med både antibiotika och ögonsalva. Men behandlingen hjälpte inte och jag kunde inte se någon bättring. Så jag tog kontakt med veterinären Björn Rahm som driver Klagstorps hästklinik. Jag har haft honom tidigare och han är riktigt duktig. Vi var där nere i fredags och det visade sig att han fått en svår ögoninflammation som inte gick att behandla längre. Vi trodde verkligen inte att det var så illa och veterinären sa att man va tvungen att operera bort hans vänstra öga.Men allt gick bara bra och jag är så glad att han slipper ha ont längre och nu hoppas jag såret läker fint. Min älskade fina häst vi ska upptäcka vardagen tillsammans med ett öga!!Det absolut viktigaste är att han mår bra!!Kramar


Faksen nyopererad

1 kommentar:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...