måndag 3 november 2014

Macadamiabrownies med nutellafrosting

Kikar in en liten snabbis såhär på kvällskvisten, med ett riktigt gott recept som jag bakade i helgen. Receptet är ifrån min favoritbok Sweet Dreams och ett måste att testa för alla chokladälskare!!

Imorgon ska jag hoppa in och jobba lite på förskolan, alltid lika roligt! Efteråt ska vi beger oss vidare till min syster och ha bebismys med vår lilla favoritgosse!!Höstiga kramar till alla mina underbara läsare!


Macadamiabrownies med nutellafrosting

Ca. 24 st

Brownies
175 g rumsvarmt smör
3 dl socker
1/2 dl ljus sirap
1 1/2 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
1/2 tsk salt
3 ägg
1 1/2 dl vetemjöl
150 g hela macadamianötter

Nutellafrosting
1 dl nutella
225 g mascarpone
2 dl florsocker

Brownies
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg ett bakplåtspapper i en ugnsform ca 20x20 cm. Vispa smör och socker pösigt. Tillsätt sirap,kakao, vaniljsocker och salt. Vispa ner äggen ett i taget. Sikta i mjölet och vänd försiktigt ner det tillsammans med nötterna till en jämn smet. Fyll smeten i formen och grädda i ca 25-30 min. Låt svalna och skär sedan i rutor.

Frosting
Vispa ihop nutella och mascarpone. Vispa ner florsocker lite i taget. Vispa fluffigt. Spritsa eller bred ut frostingen över rutorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...