söndag 23 mars 2014

Kokostosca

Precis hemkommen från pållarna, idag fick det blir dressyrträning och det gick toppen. I år har jag ägt Faksen i 9 år , min älskade ponny kärleken till honom är obeskrivlig. Drömmen om en stor häst finns där. men tiden&ekonomin ska också finnas där! Men framöver blir det en till stjärna i stallet...Nu ska jag& Millie ut till sambon i skogen och grilla korv, ha en fortsatt härlig dag!!

Denna gången bakade jag kokostosca till kakalaset, en riktig favorit hos mig!!Här får ni receptet...

Kokostosca

Chokladkaka  
175 g mjukt smör
3 dl strösocker
1,5 dl kakao
0,5 dl sirap
1 nypa salt
3 ägg
1,5 dl vetemjöl

Tosca
75 g smör
1,5 dl sirap
0.75 dl matlagningsgrädde
3 dl socker
200 g kokos


Sätt ugnen på 175 grader, vispa smör och socker vitt och krämigt.Rör ner kakao,sirap och salt.Rör i ett ägg i taget och vänd till sist ner mjölet.Lägg bakplåtspapper i en ugnsform med kant och häll i smeten, grädda mitt i ugnen i 30-35 min. Kakan ska vara lite kladdig. Låt sedan svalna.Toscasmet,Smält,socker,sirap.smör,grädde i en kastrull och låt koka samman i 5 min. Tillsätt kokos och koka upp. Häll sen smeten över kakan och grädda ytterligare 10 min.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...