tisdag 4 mars 2014

Chokladmousse

Vilken lycklig syn det är att  gå och kika i trädgården på de små gröna skotten som har börjat titta fram. Ja nu längtar man tills man kan gå ut och plocka in den allra första vårbuketten. Sen på att få se de nya tillskotten i landet, nya fina sorter!Mina pelargoner fick komma fram igår så nu ska de bara pysslas om och planteras.Har ni tagit fram era pelargonisar?? Glöm inte följa mig på Instagram, där jag heter ljuvligalavendel.Kramar
 
Hallon och choklad tillsammans är verkligen smaker som gifter sig med varandra. I helgen gjordes en väldigt enkel chokladmousse som serverades med hallonkompott och hasselnötter. Hoppas det ska smaka!
 
Chokladmousse
4 portioner
3 dl vispgrädde
150 g mörk choklad 70%
2 äggulor
 
Vispa grädden,smält chokladen och låt den svalna något.Rör ner äggulor i chokladen och vänd till sist ner grädden. Spritsa eller klicka ut moussen i koppar. Låt stå kallt minst 3 timmar tills moussen har stelnat. Jag valde att garnera med hallonkompott och hackade hasselnötter.

Moussen serverade jag i mina tekoppar från Ib.


Här på en läcker bricka från Ikea.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...