onsdag 8 januari 2014

Saffransgul chokladmousse

Efter några dagars ledighet är jag nu tillbaka på jobbet, nu väntar en härlig tid med vårens alla blomster. Och jag kan inte låta bli att längta efter de första pärlhyacinterna&krokusarna flyttar in hos mig. Om jag känner mig rätt så kan jag inte hålla ifrån mig det så länge:, det börjar liksom klia i fingrarna:) Känner ni likadant??Varma kramar till er alla, glöm inte att jag numera finns på Instagram där jag heter ljuvligalavendel, välkomna att följa mig!!

I helgen bjöds det på vit chokladmousse med saffran i, och den var så len&god i smaken. Jag serverade med lite apelsin ovanpå och krossad saffransbiscotti. Vilket blev otroligt lyckat...

Saffransgul chokladmousse
6 portioner

2 dl vispgrädde
12 pkt saffran
150 g vit choklad
1 st ägg
1 dl Kesella kvarg

Vispa grädden med saffran. Smält chokladen i bitar på svag värme i vattenbad så att den precis smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner kvarg och sist grädden.
Häll upp moussen i glas. Låt glasen stå i kyl ca 1 tim.

Vackert att servera i martiniglas.


Få aldrig nog av saffram...


Går snabbt&enkelt att göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...