måndag 9 december 2013

Julgodis

Vilket vackert decemberväder vi har haft idag, men jissus vad halt vi har det på vägarna här runtomkring.Jag som hade planerat en riktig långtur med fina pållen men vågade inte ge mig ut på de hala vägarna! Bättre att vara försiktig!!

Igår hade jag&arbetskollegan en riktig mysdag hemma hos mig och mycket gott blev gjort!! Så idag bjuder jag på ett av alla goda recept. Har ni gjort mycket julgodis än??:)Kramar till er fina läsare,jag vill välkomna er som följer mig på Instagram vad roligt att ni vill följa mig!!

Chokladbräck med polkagris&cashewnötter
12-15 bitar

200 g mörk choklad
200 g vit choklad
1 dl polkagris, hackade
1 dl saltade cashewnötter, hackade


Smält den mörka chokladen över vattenbad. Bred ut den tunt ca 2-3 mm på en bakplåtsklädd plåt. Ställ chokladen i frysen en stund så den stelnar. Smält den vita chokladen och bred ut den över den mörka chokladen. Strö polkagrisar och nötter över chokladen innan den stelnat, Låt den stå i kylen en stund och bryt den sedan i bitar. Ett väldigt gott&enkelt recept!


Undrar om vi lyckas spara på den ända fram till jul, så smaskig!


Här tillsammans med fina myrtenkvistar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...