onsdag 21 november 2012

Duka vackert!

När man ska ha gäster så tycker jag som ni vet att det är extra roligt att fixa med dukningen. Finns hur mycket olika idéer till att få till en vacker dukning. Men något som jag har märkt med mitt porslin är att jag ska införskaffa mig gammalt fint porslin, likaså gamla glas för det är något som jag för tillfället saknar. Mina silverbestick är jag förtjust i och de kommer får hänga med ett tag. Denna gången så blev det en väldigt enkel dukning vid köksbordet och blommorna tycker jag är ett av de viktigaste tingen på bordet....Ha en fortsatt trevlig vecka!!

Tygservett med en kvist mjuken och lammöron.

Tycker att det passade med en dukning som gick i rosa, lila och vitt nu innan jul.

Porslin från Ikea&Ib Laursen, glas från Ikea&Ittala och bestick och silverfatet från loppis. Jag har använt en spetsgardin som duk.

Ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...