tisdag 5 februari 2013

Enorm saknad

Idag är en speciell dag, för just idag skulle min mormor fyllt 85 år. Hon gick bort i somras, det hände väldigt hastigt och var otroligt jobbigt. Man kan inte beskriva den enorma saknaden när hon inte finns med oss längre. Även fast det är jobbigt får man tänka på alla fina minnen som man har tillsammans med henne, för det kan ingen ta ifrån en. Hon älskade verkligen blommor och var en färgglad person. Jag gjorde blommorna till begravning och även fast det var tungt att göra, så kändes det bra att får välja just de färgerna och blommorna som hon älskade....Alltid älskad&saknad<3

Detta hjärtat gjorde jag från barnbarnen, en ros från varje barnbarn. Är så vackert med oasishjärtan och att man gör det så personligt.

Hortensia, rosor, alchemilla, murgröna, hjärtan på tråd och äppelgrenar. Äppelgrenarna plockade vi från hennes barndomshem.

Så vackert...

Alla begravningsblommor gick i rosa,cerise,lime och lila. Mycket plockade vi från trädgården, precis sånt som hon var förtjust i.

Pioner,kvistrosor,veronica,klematis,lövkoja, amaranthus, murgröna,kvistrosor och luktärt.

Kistdekorationen.


Stående begravningsdekoration.



Blommorna till en begravning är något som gör ett vackert avslut även om det är tungt. Alla blommorna till min mormors begravning blev väldigt fina och jag vet att hon hade älskat det vi gjorde till henne.

3 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...