onsdag 18 juli 2012

Godsaker

Nu har jag äntligen tagit mig tid till att lägga in ett recept som jag bakade förra helgen:) Något jag verkligen kan rekommendera och tro det eller ej så var det inte enbart choklad denna gången. Receptet kommer från tidningen Hembakat där det alltid finns massor av mumsiga saker. Igår köpte jag en sak som jag har funderat på ett tag, visar er någon dag:) Nu recept för den baktokiga!!

Rabarber muffins med vit choklad
12 st
Ingredienser:
150 g smör
2 dl socker
3 ägg
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker 
3 dl rabarber i bitar
100 g grovt hackad vit choklad
1 msk vetemjöl
Garnering:
Vispgrädde
Jordgubbar 
 
Sätt på ugnen på 200 grader. Vispa smör och socker pösigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa mellan varje. Blanda vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker. Vänd ner vetemjölsblandningen i smeten. Skär rabarber i 2 cm stora bitar. Blanda de med 1 msk vetemjöl. Tillsätt chokladen och rabarbern i smeten. Skeda smeten i muffinsformar. Grädda dem mitt i ugnen i ca 20 min och låt svalna. Garnera med vispgrädde och jordgubbar. LYCKA TILL:)

Muffins som jag serverade med vanilj glass, jordgubbar, smultron och citronmeliss.


Riktiga sommar muffins och gott med rabarber och jordgubbar tillsammans.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...