torsdag 15 oktober 2015

Kanelbullekladdkaka

Tyckte det kunde vara passande att tipsa om denna goda kladdkakan jag gjorde på Kanelbullens dag. Så himla enkel och så god kladdkaka med kanelbullesmak det låter väl inte fel att baka såhär inför helgen!!Ikväll efter jobbet är det dags för dressyrträning på min fina stjärna, alltid lika roligt att se hur man utvecklas och växer mer och mer som ekipage.Hoppas ni får en finfin kväll!

Denna tycker jag ni ska baka till fredagsmyset imorgon...

Kanelbullekladdkaka

10-12 bitar

150 g smör
2 ½ dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 msk kanel
½ krm salt
2 ½ dl vetemjöl
2 ägg


Garnering
Pärlsocker


Sätt ugnen på 200 grader. Smält smöret i en kastrull och låt det svalna något. Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop allt till en smet.Häll smeten i en springform, 22–23 cm, klädd med bakplåtspapper. Strö över pärlsocker.
Grädda kakan mitt i ugnen 15–20 min beroende på hur kladdig du vill ha den. Känn med en provsticka. Låt kakan svalna i formen. Servera gärna med vispad grädde.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...